سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 956975
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
طلاق

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی آسیب شناسی فردی- اجتماعی طلاق بر خانواده به میزبانی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد، به صورت برخط در سامانه سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حسن میرحیدری، کارشناس مشاوره در نشست علمی- پژوهشی با موضوع «آسیب شناسی فردی- اجتماعی طلاق بر خانواده» گفت: آسیب هایی که اتفاق می افتند دارای علل هایی هستند که لازم است با بررسی آنها از بروز حوادث ناگواری همچون طلاق جلوگیری نمود.

وی ادامه داد: دشمنان در صدد هستند بنیان خانواده را که اصلی ترین سنگر جامعه می باشد تخریب نموده و به وسیله رسانه این هدف خود را پیش می برند و خانواده ها نیز امروزه به علت توجه زیاد به رسانه ها دچار آسیب های فراوانی شده اند.

میرحیدری گفت: خانواده ها از زمانی که به سمت گسترده پیش رفته اند دچار آسیب های متعدی شده اند و در زمان های گذشته که خانواده ها به صورت هسته ای در کنار هم زندگی می کردند آسیب های کمتری متوجه آنها بوده است و در خانواده های امروزی که گسترده شده اند رسانه نقش اصلی را ایفا می کند و رسانه سالاری حاکم است که این خود باعث جدایی اعضای خانواده از یکدیگر شده است.

وی افزود: با توجه به رسانه سالاری بودن خانواده ها، طلاق عاطفی که مقدمه طلاق رسمی است بیشتر شده و این مسئله در دوران کرونا نیز شدت گرفته است. طلاق عاطفی و غیر رسمی دارای آسیب هایی است اما طلاق رسمی به مراتب آسیب های بیشتری دارد و با وجود طلاق عاطفی خشونت در خانواده و کودک آزاری بیشتر شده و این موارد به جامعه نیز سرایت می کند.

میر حیدری با اشاره به مغبوض بودن طلاق، گفت: طلاق در کودکان آسیب های جدی به همراه دارد و شخصیت آنان را در دوران نوجوانی و جوانی با اختلال مواجه می کند. این اختلالات در پسران بیشتر است، چرا که دختران بیشتر مورد محبت اطرافیان قرار گرفته و راه هایی هم چون حرف زدن و گریه کردن را جهت اعتراض از شرایطی که در آن هستند به کار می برند.

 وی افزود: امروزه بیشترین اعضای گرفتار شده در دام سرقت و اعتیاد به مواد مخدر و شرکت در باندهای مختلف و تجاوز به حقوق دیگران و مشکلات روحی و روانی مربوط به فرزندان طلاق می باشد.

کارشناس مشاوره با تاکید بر آسیب زا بودن قشر زنان در طلاق گفت: زنان به علت عاطفی بودن در دوران بعد از طلاق بیشتر دچار آسیب شده و به خاطر آن که به لحاظ اجتماعی مورد خواستگاری قرار نمی گیرند.

وی گفت: استرس ناشی از اوضاع نامطلوب اقتصادی برای زنان مطلقه و اجبار برای زندگی در کنار پدر و مادر آنها را دچار انزوا نموده و باعث می شود از اطرافیان کناره گیری کنندکه این نیز به افسردگی آنها منجر می شود.

میرحیدری با اشاره به افزایش مسئولیت ارگان های فرهنگی افزود: باید راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق در نظر گرفته شود که مهم ترین آن آگاهی سازی جوانان برای تشکیل خانواده و توجه به ملاک های صحیح برای انتخاب همسر می باشد و همچنین ورود حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات جهت مهارت افزایی اقشار جامعه به خصوص جوانان در مدیریت کردن زندگی و ارائه آموزش های لازم برای آنها را ضروری دانست.

گفتنی است نشست علمی- پژوهشی با موضوع «آسیب شناسی فردی- اجتماعی طلاق بر خانواده» با همکاری گروه مشکات به میزبانی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد در سامانه سیما برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha